Det kommer både virksomheden og de studerende til gode, fortæller Allan Lykke Christensen, Senior Manager hos LEGO. Hos Digital Markets, der er én af marketingafdelingerne i den verdenskendte virksomhed, LEGO, sidder der 11 fuldtidsmedarbejdere i Danmark og 20 medarbejdere i Indien. Udover de fuldtidsansatte medarbejdere i Danmark er der også både praktikanter og studentermedhjælpere fra uddannelserne som Datamatiker, Software Development og Web Development. "I Digital Markets varetager vi udviklingen af de mange specifikke hjemmesider og kampagner, der bliver lavet til LEGOs produkter rundt om i verden. Det kan være udviklingen af en kampagnehjemmeside for Duplo i Danmark eller en påske-kampagne i Tyskland for udvalgte LEGO-produkter," fortæller Allan Lykke Christensen.

Teoretisk fundament på plads

De mange forskellige opgaver betyder også, at Allan Lykke Christensen kigger efter de studerende, der har det teoretiske fundament på plads, men som samtidig er sultne efter at lære nyt. "LEGO er så stor en virksomhed, at mange af vores IT-systemer er skræddersyede. Derfor gør vi meget ud af den interne udvikling og kigger efter studerende, der er motiverede for at tilegne sig endnu mere viden," fortæller han.

Vi vil gerne skubbes til af studerende

For LEGO er tilknytningen af studerende meget andet end blot et spørgsmål om at få løst specifikke opgaver for kunderne. Virksomheden ser det som en stor gevinst, når de får tilknyttet studerende, der også kan lære fra sig. "Vi vil meget gerne lære af de unge. Derfor ansætter vi også de folk, der kan være med til at skubbe lidt til os og udfordre den måde, som vi gør tingene på," forklarer Allan Lykke Christensen.